O przedmiocie

Messerschmitt Bf-109 to niemiecki, jednosilnikowy samolot myśliwski o konstrukcji metalowej, w układzie dolnopłata z usterzeniem klasycznym. Okazał się podstawowym i najliczniej produkowanym myśliwcem Luftwaffe w czasie II wojny światowej. Oblot prototypu miał miejsce 29 maja 1935 roku, a produkcja seryjna trwała w latach 1936-1945. W sumie szacuje się, że łącznie wyprodukowano około 35000 myśliwców Messerschmitt Bf-109 wszystkich odmian, z czego wiele po wojnie trafiło do sił powietrznych Czech i Izraela. Korzenie Bf-109 sięgają konkursu ogłoszonego w 1933 roku przez Luftwaffe na nowy samolot myśliwski. W konkurencji z He-112, projekt Bf-109 początkowo przegrał, ale dzięki intrygom Williego Messerschmitta , projekt mógł być kontynuowany i ostatecznie to on okazał się zwycięzcą konkursu, stając się podstawowym myśliwcem Luftwaffe. W toku produkcji powstało kilka głównych odmian samolotu Bf-109. Pierwszą serią przedprodukcyjną był Bf-109B (Berta) z różnymi wersjami silnika Junkers Jumo 210 (A lub Da). Były one testowane w Hiszpanii od 1937 roku w czasie wojny domowej. Kolejna wersja to Bf-109C (Cezar). Posiadały one inny silnik od wersji B, oraz rozbudowane uzbrojenie złożone z dwóch działek 20mm oraz 2 km kal.7,92mm. Także te maszyny walczyły na niebie Hiszpanii. Trzecia wersja to Bf-109D (Dora) z silnikiem Junkers Jumo 210 Da lub Daimler-Benz DB 600. Walczyła ona w kampanii wrześniowej, ale na przełomie 1939/1940 została zastąpiona przez wersję E. Najsłynniejszym modelem był Bf-109E (Emil) z silnikiem Daimler-Benz 601A lub N. Jako pierwszy model posługiwał się trzy-, a nie dwu-łopatowym śmigłem. Bf-109E walczyły w kampanii francuskiej, nad Anglią oraz w Afryce Północnej i na froncie wschodnim. Asem, który rozpoczął swoją karierę właśnie na Bf-109E był słynny Adolf Galland. Kolejna wersja to Bf-109F (Friedrich), która zdaniem niemieckich pilotów była najdoskonalsza aerodynamicznie. Posiała zmieniony kształt kadłuba, skrzydeł, owiewki kabiny, ale nie zastosowano nowego silnika. Wprowadzano go do służby na przełomie 1940/1941 roku. W ramach rozwoju konstrukcji opracowywano kolejne specyfikacje Bf-109, z których wersję G (Gustav) wyprodukowano w największej ilości egzemplarzy. Najpoważniejszą zmianą podnoszącą osiągi maszyny było zamontowanie nowego 12-cylindrowego silnika Daimler-Benz DB605A o mocy 1475KM. Uzbrojenie Bf-109G stanowiła para karabinów maszynowych 13mm znajdujących się w kadłubie przed owiewką kabiny pilota, oraz działko MG151 20mm lub cięższe MK108 30mm. Ostatnią produkowaną na masową skalę wersją był Bf-109K (Kurfirst), której produkcja ruszyła w październiku 1944 roku. Jako silnik zastosowano jednostkę Daimler-Benz DB 605DB lub DC. Bf-109K był najszybszą wersją z produkowanych w czasie II wojny światowej, osiągając do 730km/h. Poza tym powstały dwie wersje- H i Z, były to jednak wersje raczej eksperymentalne i ich produkcja wielkoseryjna nie ruszyła. Kolejne usprawnienia w dziedzinie napędu i uzbrojenia uczyniły Messerschmitta Bf-109 jednym z najgroźniejszych myśliwców II wojny światowej, a jednocześnie pokazały ogromny potencjał drzemiący w nieco kanciastym płatowcu stworzonym przez Williego Messerschmitta. Dane techniczne (wersja Bf-109 G-6): długość: 8,95m, rozpiętość skrzydeł: 9,92m, wysokość: 2,6m, prędkość maksymalna: 640km/h, prędkość wznoszenia: 17m/s, zasięg maksymalny: 850km, pułap maksymalny 12000m, uzbrojenie: stałe- 2 karabiny maszynowe MG131 kal.13mm oraz 1 działko MG151 kal.20mm , podwieszane-250 kg bomb, lub 2 wyrzutnie pocisków Wfr. Gr. 21.

Stan Nowy
Model Messerschmitt Bf109G-6
Okres II wojna światowa
Marka Academy
Skala Skala 1:48
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: 3333ca08-ff29-47b9-83df-901c0927d566

Podobne wyszukiwania

Skala 1:48 Warszawa  
(725)
Skala 1:48 Ptaszkowa  
(183)
Skala 1:48 Kraków  
(172)
Skala 1:48 Wschowa  
(137)
Skala 1:48 Wrocław  
(73)
Skala 1:48 Łódź  
(69)
Skala 1:48 Poznań  
(54)
Skala 1:48 Białystok  
(49)
Skala 1:48 Żory  
(44)
Skala 1:48 Bydgoszcz  
(43)
Skala 1:48 Bielsko-Biała  
(31)
Skala 1:48 Koszalin  
(31)
Skala 1:48 Olsztyn  
(29)
Skala 1:48 Rzeszów  
(29)
Skala 1:48 Gdańsk  
(27)
Skala 1:48 Ozorków  
(23)
Skala 1:48 Toruń  
(21)
Skala 1:48 Szczecin  
(21)
Skala 1:48 Słupsk  
(20)
Skala 1:48 Kożuchów  
(20)
Skala 1:48 Rybnik  
(18)
Skala 1:48 Częstochowa  
(16)
Skala 1:48 Żagań  
(16)
Skala 1:48 Ludwinów  
(15)
Skala 1:48 Katowice  
(14)
Skala 1:48 Kozienice  
(14)
Skala 1:48 Zgorzelec  
(14)
Skala 1:48 Ciele  
(13)
Skala 1:48 Radom  
(13)
Skala 1:48 Zalesie Górne  
(12)
Skala 1:48 Skała  
(12)
Skala 1:48 Gorzów Wielkopolski  
(12)
Skala 1:48 Sosnowiec  
(11)
Skala 1:48 Marki  
(11)
Skala 1:48 Gdynia  
(11)
Skala 1:48 Józefosław  
(11)
Skala 1:48 Mikołów  
(11)
Skala 1:48 Hyżne  
(10)
Skala 1:48 Lubostroń  
(10)
Skala 1:48 Lublin  
(10)
Skala 1:48 Zabrze  
(10)
Skala 1:48 Łańcut  
(10)
Skala 1:48 Dąbrowa Górnicza  
(9)
Skala 1:48 Legionowo  
(8)
Skala 1:48 Wieliczka  
(8)
Skala 1:48 Tyrawa Wołoska  
(8)
Skala 1:48 Zagacie  
(8)
Skala 1:48 Święta Katarzyna  
(8)
Skala 1:48 Zawodzie  
(8)
Skala 1:48 Kobyłka  
(7)
Skala 1:48 Konin  
(7)
Skala 1:48 Rudniki  
(7)
Skala 1:48 Mogielnica  
(7)
Skala 1:48 Kunice  
(7)
Skala 1:48 Włocławek  
(7)
Skala 1:48 Świętochłowice  
(7)
Skala 1:48 Świebodzin  
(7)
Skala 1:48 Jadwiżyn  
(7)
Skala 1:48 Zamość  
(6)
Skala 1:48 Strzegowo  
(6)
Skala 1:48 Latosówka  
(6)
Skala 1:48 Białobrzegi  
(6)
Skala 1:48 Duczki  
(5)
Skala 1:48 Żelechów  
(5)
Skala 1:48 Szczytniki  
(5)
Skala 1:48 Wągrowiec  
(5)
Skala 1:48 Tarnowskie Góry  
(5)
Skala 1:48 Gliwice  
(5)
Skala 1:48 Dębica  
(5)
Skala 1:48 Błonie  
(5)
Skala 1:48 Świdnik  
(5)
Skala 1:48 Gorlice  
(5)
Skala 1:48 Zieleniec  
(5)
Skala 1:48 Bystra  
(5)
Skala 1:48 Oleśnica  
(5)
Skala 1:48 Łask  
(4)
Skala 1:48 Pruszków  
(4)
Skala 1:48 Żary  
(4)
Skala 1:48 Bełchatów  
(4)
Skala 1:48 Zielonka  
(4)
Skala 1:48 Turek  
(4)
Skala 1:48 Radomsko  
(4)
Skala 1:48 Puławy  
(4)
Skala 1:48 Garwolin  
(4)