O przedmiocie

Sterownik wentylatora
Dodatkowe chłodzenie akumulatora wysokonapięciowego, czyli jak przedłużyć żywotność ogniwa TOYOTA PRIUS 30 Hybrid
Sterownik wentylatora to oparte na mikrokomputerze inteligentne urządzenie chłodzące, które automatycznie dostosowuje prędkość wentylatora, aby optymalnie schłodzić akumulator wysokonapięciowy. Użycie kontrolera wentylatora wydłuży żywotność hybrydowego akumulatora wysokiego napięcia 2-3 razy.

Moduł włącza wentylator chłodzący akumulator przy 36°C. W zależności od intensywności grzania akumulatora reguluje prędkość obrotową wentylatora chłodzącego i nie dopuszcza do przekroczenia 45°C. Utrzymuje temperaturę pracy 35-40°C. Moduł wyłącza wentylator chłodzący akumulator przy 35°C.

Właściciele pojazdów Toyoty z silnikami hybrydowymi borykają się z problemami z przegrzewaniem akumulatora wysokonapięciowego z powodu niewystarczającego chłodzenia. Od czasu wprowadzenia na rynek modelu PRIUS 30, Toyota konsekwentnie ignorowała znaczenie odpowiedniego chłodzenia akumulatora HV w pojazdach hybrydowych. Po 5 latach akumulator traci pojemność o 40-50% i zaczyna się przegrzewać w wyniku ładowania dużymi prądami, chociaż jego pojemność została zmniejszona o połowę.

Maksymalne zużycie elementów znajdujących się w środku zespołu akumulatora wysokonapięciowego jest mocnym dowodem systematycznego przegrzewania się. Akumulatory niklowo-wodorkowe (NiMH) mają wyższą klasę energetyczną, ale działają w węższym zakresie temperatur i są narażone na przegrzanie.

Gdy temperatura osiągnie 45°C, komputer samochodu blokuje korzystanie z akumulatora. Chociaż może to pozostać niezauważone przez zwykłego kierowcę, skutkuje to wyłączeniem odzyskiwania i nieużywaniem funkcji EV (pojazdu elektrycznego), a także zwiększonym zużyciem paliwa. Jeśli nie masz problemu z przegrzewaniem się baterii, prawdopodobnie jest to błąd, którego po prostu nie zauważasz. W związku z tym konieczne staje się zapewnienie dodatkowego chłodzenia akumulatora wysokonapięciowego.

Komputer samochodu steruje wentylatorem chłodzącym akumulator zgodnie z określonymi wartościami temperatury:
Bieg 1: 30% mocy wentylatora przy 36°C;
Bieg 2: 31% mocy wentylatora przy 38°C;
Bieg 3: 32% mocy wentylatora przy 40°C;
Bieg 4: 33% mocy wentylatora przy 45°C (ta temperatura wyłącza użycie baterii)
Bieg 5: 35% mocy wentylatora przy 50°C;
Bieg 6: 100% mocy wentylatora przy 60°C, pojawia się błąd „Nadmierna temperatura akumulatora wysokiego napięcia”, powodując przejście systemu hybrydowego w tryb awaryjny. Istnieje ryzyko wybuchu baterii i pożaru. W przypadku pożaru płomień jest mały, ale trudno go ugasić, zwłaszcza w obecności ładunku. Pojawia się również nieprzyjemny zapach.
Wentylator wyłącza się automatycznie, gdy temperatura osiągnie 34°C.

Oznacza to, że nie ma praktycznie różnicy między pierwszym a piątym biegiem.
Zastanawiam się, dlaczego twórcy programu przewidzieli taką strategię zmiany mocy przy różnych prędkościach, skoro zmiana mocy tylko o 1% między prędkościami wydaje się bezcelowa.
Ponadto denerwujący jest hałas wentylatora.

Być może początkowo były inne plany, ale ostatecznie autorzy programu postanowili poświęcić żywotność baterii i zmienili wartości mocy przy różnych prędkościach. Wentylator chłodzący akumulatora wysokonapięciowego nie jest podatny na uszkodzenia, a jedynie zatyka się kurzem i wymaga regularnego czyszczenia.

Wniosek: konieczne jest utrzymanie temperatury nie wyższej niż 40 ° C. W tym celu proponuje się zwiększyć moc wentylatora na 3. biegu. Możliwe jest rozwiązanie problemu za pomocą jednostki elektronicznej opartej na mikrokontrolerze i zdolnej do znacznego wydłużenia żywotności baterii. Dodatkowe chłodzenie hybrydowego akumulatora wysokonapięciowego zapewnia sterownik wentylatora.

Instalacja sterownika wentylatora w celu dodatkowego chłodzenia akumulatora jest bardzo prosta: łączy się z wentylatorem dwoma złączami w ciągu jednej minuty.

Jeśli jednak błąd „Przegrzanie akumulatora wysokiego napięcia” pojawia się zbyt często, akumulator może wymagać naprawy bateri, która polega na wymianie złych ogniw na lepsze. Po takiej naprawie akumulator nie stanie się nowy i nadal będzie się przegrzewał. Nie ma możliwości zakupu nowego akumulatora wysokonapięciowego jako części zamiennej. Producent nie przewidział jego sprzedaży. Zużyty natomiast podlega obowiązkowej utylizacji.
Wymagany jest sterownik wentylatora.

Stan Nowy
Inne ogłoszenia sprzedającego
Zobacz wszystkie
Chcesz kupić więcej z jedną dostawą? Wybierz KUP TERAZ i w kolejnym kroku dodasz więcej przedmiotów od tego sprzedającego.

Inne ogłoszenia sprzedającego

Chcesz kupić więcej z jedną dostawą?
Wybierz kup teraz i w kolejnym kroku dodasz więcej przedmiotów od tego sprzedającego.
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: f68692e7-e285-4f76-94d7-11386dcd7573

Podobne wyszukiwania