Eliminator sond lamba (O2) to skuteczna i prosta metoda poprawy mieszanki paliwowej każdego KTM z wtryskiem paliwa, umożliwiając podstawowemu ECU dostarczanie odpowiedniej mieszanki przy niskich i średnich obrotach. Zastępując standardowe wąskopasmowe sondy O2 tymi prostymi w instalacji wtyczkami. Wtyczki te, z odpowiednimi rezystorami zasilają podstawowy ECU wstępnie ustawionym sygnałem, który znacznie wygładza dostarczanie mocy dolnego końca, zmniejszając gwałtowne przejście między mapowaniem ekstremalnie ubogich niskich obrotów a otwartym mapowaniem górnego końca pętli. Ogólne średnie wskaźniki paliwa w powietrzu również mają tendencję do wzbogacenia o około 0,5 do 1 punktu, co pozwala użytkownikowi na niedrogą opcję „podbicia” stosunku paliwa do powietrza. Jak to działa? To właściwie całkiem proste. Podstawowy ECU jest ustawiony na zmniejszenie dopływu paliwa do bardzo ubogiego stosunku paliwa do powietrza (AFR) 14,7 poniżej 5500 obr./min i 20% przepustnicy. Gdy silnik osiągnie wystarczającą temperaturę, ECU „nasłuchuje” fabrycznych wąskopasmowych czujników O2 i szuka określonego sygnału, aby utrzymać motocykl w tym ubogim stanie mieszanki paliwow-powietrznej. Powoduje to problemy z nagrzewaniem się bardzo gorących rur kolektora, powoduje szarpanie motocykla przy niskich obrotach i zmniejsza moc. Wtyki wysyłają sygnał zwrotny do podstawowego ECU, który utrzymuje niski poziom AFR na znacznie lepszym poziomie 13,8 +/-, co przekłada się na ogólnie lepiej działający motocykl.
Montaż: https://youtu.be/4c-oHdqDbOU