Witam.
Mam do sprzedania samochód Ford Focus MK4 Kombi, diesel 1,5 ecoblue 120KM, Trend Edition, salon polska, 62 tyś kilometrów przebiegu na 100% i mogę to udokumentować, samochód od nowości do dnia dzisiejszego serwisowany w ASO ostatni serwis to czerwiec 2024r.
Samochód mimo tych kilku lat jest naprawdę jak nowy i nie ma w tym ani odrobiny przesady. Wiem ze wielu sprzedających zapewnia w swoich opisach o idealnym stania auta i wielu się już na te zapewnienia uodporniło bo często nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością, ale samochód, który ja chcę sprzedać jest NAPRAWDĘ WYJĄTKOWO ZADBANY i wydaje mi się bardzo mało prawdopodobne iż można znaleźć w Polsce takie auto w lepszym stanie w podobnym roczniku.
Data pierwszej rejestracji to 29/11/2018r, auto zaczęło być użytkowane na początku grudnia 2018r. Chciałbym zaznaczyć iż sprzedaję samochód jako osoba prywatna która jest pierwszym i jedynym użytkownikiem tego samochodu od momentu wyjazdu z salonu (NIE JESTEM HANDLARZEM)
Samochód jest w stanie idealnym, bezwypadkowy nigdy nic nie było lakierowane, na samochodzie nie ma nawet najmniejszej ryski, nawet mikro rysek od mycia które można dostrzec tylko pod odpowiednim światłem, samochód był myty tyko ręcznie przeze mnie, nigdy nie korzystałem z myjni automatycznych, które podobno mogą pozostawić mikro ryski. Lakier jest naprawdę jak nowy i nie był nigdy polerowany.
Samochód był przez cały okres od nowości garażowany w ogrzewanym garażu na noc a w dzień jeżeli już musiałem gdzieś auto zaparkować to starałem w miarę możliwości unikać parkowania w słońcu które jak wiadomo nie korzystnie wpływa na lakier i plastiki.
Wnętrze jest również w stanie idealnym, żadnych rys czy uszkodzeń a tapicerka jest czysta bez palm czy przetarć, w zasadzie tapicerka jak i całe wnętrze wygląda jak nowe, jestem osobą która przywiązuje dużą uwagę do estetyki.
Samochód z racji tego iż był parkowany w ogrzewanym garażu w zasadzie nigdy nie był odpalany na mrozie po nocnym postoju a zimne rozruchy nie są zdrowe dla silnika. Silnik nigdy nie był wkręcany na wyższe obroty zanim się nie rozgrzał a przed wyłączeniem silnika starałem się dać turbinie trochę czasu na wychłodzenie. Generalnie znam się trochę na samochodach i mechanice i wiem jak użytkować samochód aby mu jak najmniej zaszkodzić.
Samochód miał często wymieniany olej silnikowy co około 5-6 tyś kilometrów (mogę to udokumentować) choć serwis zaleca co 15 tyś. Pierwsza wymiana oleju została przeprowadzona po 4 tyś km, myślę że nie wiele osób się w to bawi i jeździ na oleju fabrycznym do pierwszego przeglądu, ja uważam iż powinno się pierwszą wymianę przeprowadzić wcześniej (tzw przepłukanie silnika z pomontażowych pozostałości).
Zawieszenie czy układ kierowniczy również bez najmniejszych zastrzeżeń i w zasadzie w stosunku do nowego nie widzę aby się cokolwiek zmieniło, żadnych stuków czy luzów, chciałbym zaznaczyć iż zawsze starałem się omijać dziury, studzienki itp. samochód nigdy nie zaliczył dużej dziury, krawężnika czy innej przeszkody która mogła by cokolwiek uszkodzić w zawieszeniu.
Silnik nie stwarzał żądnych problemów miał często wymieniany olej i filtr oleju (co ok. 6 tyś km) i jak go posłucham to brzmi dokładnie tak samo jak początku, przy tym przebiegu to można powiedzieć że jest dopiero dobrze dotarty.
Skrzynia biegów/sprzęgło/dwumasa - nigdy nie było żądnej awarii i jakichkolwiek zastrzeżeń, te podzespoły działają tak jak w nowym samochodzie, chciałbym zaznaczyć iż znam się trochę na tym i wiem jak jeździć i dobierać przełożenia aby te podzespoły jak najmniej się zużywały.
Filtr DPF nigdy nie stwarzał problemów, miałem na stałe zainstalowany interfejs OBD bluetooth plus do tego aplikacja na telefon i zawsze wiedziałem w jakim stanie jest filtr DPF kiedy będzie się wypalał a procedura wypalania zawsze była przeprowadzana do końca, więc i ten element jest zadbany i w doskonałej kondycji jak w mało którym samochodzie z filtrem dpf.
Samochód ma nowy akumulator YUASA 75AH 700A EFB wymieniony pod koniec lipca, akumulator jest na gwarancji 24 miesiące mam dowód zakupu.
Wśród zdjęć jest jeden print screen z informacją o dokonywanych wymianach elementów eksploatacyjnych, datach i przebiegu tychże wymian, gdyby było nie czytelne mogę wysłać e-mailem cały plik z Excela i więcej zdjęć w większej rozdzielczości.
Oczywiście do samochodu jest pełna dokumentacja: karta pojazdu, dwa kluczyki, książka gwarancyjna, instrukcja, wydruki z ASO z informacją o przebiegu i wykonanych czynnościach, wydruki z badań okresowych z informacją o przebiegu (co można również sprawdzić w internecie), faktury rachunki itp.
Podsumowując:
Samochód był bardzo mało i w delikatny sposób eksploatowany, na chwilę obecną nie wymaga absolutnie żadnego wkładu. Należę do nielicznych osób które naprawdę dbają o samochód i mimo tych kilku lat ja naprawdę nie widzę aby ten samochód był w jakiś znaczący sposób gorszy od nowego (dla mnie to wciąż jak nówka). Osobiście chciałbym kupić samochód od kogoś kto ma takie podejście jak ja i tak zadbane auto.
Zapewniam, że wszystko co pisałem powyżej jest na 100% prawdą co zainteresowanym mogę udokumentować i udowodnić podczas ewentualnych oględzin.
Polecam zapraszam do kontaktu, więcej informacji pod numerem t e l 7 9 3 1 4 5 1 3 1
Wybrane elementy wyposażenia standardowego:
* Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) z układem kontroli trakcji (TA), układ wspomagania awaryjnego hamowania (EBA), układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA), układ stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSC)
* ISOFIX
* Komputer pokładowy
* Lane Keeping Alert -
* boczne kurtyny powietrzne
* poduszki boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
* Pre-Collision Assist
* Przednia szyba z dodatkową warstwą akustyczną
* System TPMS
* Wspomaganie kierownicy
* światła przeciwmgielne
* Reflektory – halogenowe
* Reflektory automatyczne
* Fotel kierowcy – regulacja podparcia odcinka lędźwiowego
* Przednie fotele - kieszenie na mapy na oparciach
* Przednie fotele - styl sportowy
* Tylna kanapa - oparcie składane w proporcji 60:40
* Klimatyzacja
* Obręcze kół ze stopów lekkich - 16" x 6.5"
* Hamulec postojowy - sterowany elektrycznie, z funkcją Auto Hold
* Kierownica - 3-ramienna, wykończona skórą
* Kolumna kierownicy - z regulacją pochylenia i odległości
* Lusterka boczne – sterowane i podgrzewane elektrycznie,
* Szyby – elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi
* Uchwyt dźwigni zmiany biegów - wykończony skórą
* Wycieraczka tylnej szyby
* Wycieraczki przedniej szyby
* Radioodtwarzacz z SYNC3 - kolorowy wyświetlacz, Applink 3.0, Apple CarPlay, Android Auto, zestaw głośnomówiący z Bluetooth
* Wyświetlacz na tablicy zegarów
* Ford EasyFuel -
* Ford MyKey®
* Lusterko wsteczne - standardowe
* System Auto-Start-Stop
* Wybór trybu jazdy - Standardowy, Sportowy, Eco
* Dywaniki podłogowe – z przodu, welurowe
* Konsola dachowa - z lampkami LED w 1. i 2. rzędzie siedzeń
* Immobiliser
* Zamki drzwi - centralny zamek sterowany pilotem