Oryginalny, 100 letni GIBSON MB-4 w bardzo dobrym stanie, po wizycie u lutnika. Instrument ten jest w doskonałej kondycji i jest całkowicie gotowy do gry. Progi są w bardzo dobrym stanie i wszystko wydaje się być oryginalne (w latach 70. została wymieniona jedna z listew z kluczami w serwisie w Nowym Jorku). W zestawie oryginalny futerał typu hardshell.
Gratka dla muzyka i kolecjonera.
Mandolina-banjo to instrument hybrydowy, łączący korpus banjo z gryfem i strojeniem mandoliny. Jest to banjo sopranowe. Różnie nazywana mandolina-banjo, banjo-mandolina, banjolin i banjourine w krajach anglojęzycznych, banjoline i bandoline we Francji.Instrument ma taką samą długość skali jak mandolina (około 14 cali). Ruchomy mostek stoi na rezonansowym korpusie przypominającym banjo.
Naprawdę wyjątkowy i innowacyjny instrument autorstwa nikogo innego jak Lloyda Loara w latach 1919 - 1924 w Gibson. Jest to zasadniczo mandolina o głosie sopranowym zbudowana zgodnie ze słynnymi zasadami Mastertone, tymi samymi cechami, co banjo tenorowe Gibson.
Jest to najwyższej klasy instrument w swojej kategorii, wykorzystujący najbardziej fantazyjne wykończenia w swoim czasie, który obejmują:
1) Wykończenie Sunburst
2) Srebrny osprzęt
3) Perłowe inkrustacje
4) Binding Pyralin
5) Maskownica (piskguard) Ivroid
6) Tunery z kości słoniowej (1 listwa)
Jego rezonator z klapą "Trap Door" pozwala kontrolować brzmienie od wyraźnego/otwartego do łagodniejszego, cichszego ustawienia zamkniętego - więc pewna kontrola tonalna jest zdecydowanie możliwa.
"Era jazzu" z początku XX wieku zapoczątkowała zapotrzebowanie na głośniejsze brzmienie banjo w różnych instrumentach. Chociaż tak zwana "gitara banjo" istniała od połowy XIX wieku, Gibson dołączył do niej w 1919 roku. Gibson TB (banjo tenorowe) został wprowadzony na rynek w 1918 roku, a GB (banjo gitarowe) i MB (banjo mandolinowe) pojawiły się w następnym roku z podobnymi specyfikacjami rozmiaru, długości skali itp. specyficznymi dla tego konkretnego instrumentu.