Witam,
Nadszedł czas rozstania z moją KIA SORENTO 2008 LIFT 2.5 TDI 170 KM z napędem 4x4.
Auto jest w moim posiadaniu od 6 lat. Zakupiłam je od pierwszego właściciela w Niemczech, który jeździł nią 10 lat.
Jest bogato wyposażona:
- poduszki powietrzne przód plus boczne kurtyny
- kierownica wielofunkcyjna - sterowanie radia, tempomat, komputer pokładowy
- isofix
- podgrzewane przednie fotele
- szyberdach
- skórzana tapicerka
- dodatkowe gniazdo w bagażniku
- elektryczne szyby
- system głośnomówiący bluetooth podłączony do radia
- radio ze zmieniarką CD
- system anty szkodnik - silnik jest okablowany i jest pod prądem, kuny się nie zbliżają i inne szkodniki też (zamontowany przez serwis KIA w Niemczech)
- spryskiwacze reflektorów
- napęd 4x4 auto oraz reduktor LOW
Przez moje lata użytkowania poza tradycyjnymi olejami, filtrami (co 10 tyś km) i częściami eksploatacyjnymi wykonałam następujące naprawy:
- sierpień 2018 - wymiana świec żarowych, nowa uszczelka pod pokrywą zaworów, nowa pokrywa zaworów
- wrzesień 2018 - nowe opony całoroczne
- wrzesień 2019 - sprawdzenie ciśnienia na cylindrach (testy wyszły ok)
- maj 2021 - wymienione odboje amortyzatorów tył
- styczeń 2022 - regeneracja mostu (wymiana wszystkich łożysk-uszczelniaczy-nowy olej), zabezpieczono farbą do malowania kadłubów statków
- marzec 2022 - regeneracja turbiny
- maj 2022 - serwis klimatyzacji - nowy kompresor, nowa chłodnica, nowe wszystkie uszczelniacze, nowy osuszacz, czyszczenie układu, nabicie i odgrzybianie, ozonowanie
- czerwiec 2022 - nowe tarcze kotwiczne tył (dostępne tylko oryginalne KIA), nowe amortyzatory tył, gumy pod sprężyny
- lipiec 2022 - EGR + program
- styczeń 2023 - nowy akumulator
- październik 2024 - wymiana uszczelki pod głowicą, nowa głowica+planowanie, komplet uszczelek silnika, nowe świece, wymiana kompletnego rozrządu (rolki, łańcuch, napinacze), wymiana oleju, płynu chłodniczego, śrub mocujących w silniku, wymiana uczelniacza pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, wymiana węża egr z tyłu silnika - ogólnie to kapitalny remont góry silnika + kompletny rozrząd. Silnik pracuje równo, odpala bez problemu, jest uszczelniony i suchutki.
Auto jak na swoje 16 lat prezentuje się dobrze. Posiada parę otarć (parkingówki, nie z mojej winy), pojawia się korozja na tylnych nadkolach - do poprawek blacharsko-lakierniczych. Zderzak tylny po stronie pasażera jest lekko pęknięty (w zeszłym roku jak spadł śnieg pod marketem ktoś nie wyhamował, zahaczył i zwiał). Nie ciągałam tym autem żadnych przyczep. Służyła za auto miejskie, a nie do poruszania się w terenie.
Silnik pracuje równo i jest dynamiczny. Skrzynia zmienia biegi płynnie. W aucie nie było palone. Auto musiało być sprawne i bezpiecznie bo jeździłam nim z małym dzieckiem. Zawiozło Nas bezproblemowo do Chorwacji gdzie zrobiliśmy około 2 tyś km.
Lany jest olej 5W30 - nie żaden motodoktor czy inne tego typu specyfiki.
Mankamenty:
- zdemontowana wycieraczka tylnej szyby - bolączka każdej KIA, zardzewiał silniczek i przestała działać wycieraczka, zabezpieczyłam klapę przed korozją i zakleiłam otwór. W każdym momencie można ją zamontować
- fotel kierowcy - moja córcia pociągnęła niteczkę i poszedł szew - trzeba to oddać do naprawy
- kierownica - jest już zużyta- można ją obszyć na nowo lub zabezpieczyć pokrowcem - nie ma dziur ani przetarć
- radio - nie działa wyświetlacz (jakiś bezpiecznik, muzyka gra i radio też odbiera - można kupić nowe radio)
- klamka otwierania drzwi pasażera z przodu delikatnie odstaje, wygląda jakby się coś poluzowało
- antena - podczas ostatniej wizyty na myjni córcia włączyła radio i pękła (już się nie chowa)
Cena pojazdu uwzględnia naprawy wyżej wymienionych mankamentów i nie będzie przez nie obniżana. Cwaniaczkom mówiącym: daję 10k i zabieram od razu dziękuję, bo za 10k to można kupić złom, w którym trzeba od razu włożyć kolejne 15k, żeby to bezpiecznie jeździło.
Mam świadomość, że moje auto nie jest idealne, ale mechanicznie jest w świetnym stanie. Rewelacyjnie sprawdza się w trasach i daje dużo frajdy z jazdy. Jest to bardzo wygodny samochód.
Auto sprzedaję, gdyż jest już kolejne w rodzinie i KIA jest ostatnio bardzo rzadko używana, a szkoda żeby stała bezczynnie.
Wiem, że niektórym osobom cena może się wydać wygórowana i te osoby spokojnie znajdą tańsze egzemplarze... które będą wymagały znacznych inwestycji. Moje auto jest bardzo doinwestowane i przyszykowałam je do sprzedaży poprzez ten ostatni remont ponieważ chcę sprzedać KIĘ z czystym sumieniem.
VIN: KNEJC524885805940
PRZEGLĄD WAŻNY DO: 17.10.2025
POLISA OC WAŻNA DO: 18.05.2025