O przedmiocie

Do sprzedania mam 4szt.
Urządzenia nowe, sprawne nieużywane.

Opis na stronie producenta: https://techtron.pl/p2887,uklad-ladowania-dodatkowego-akumulatora-mr20.html

Opis urządzenia ze strony producenta:
Układ ładowania dodatkowego akumulatora 12V MR20 v2

Układ ładowania dodatkowego, akumulatora w samochodzie - MR to moduł regulujący napięcie i ograniczający prąd.

Specjalny układ, który ma za zadanie dostarczyć napięcie i prąd do zamontowanego, dodatkowego akumulatora w samochodzie w celu jego naładowania.

Ładowarka DC/DC MR20 - Kompatybilny układ ładowania również z samochodami z układem Start - Stop oraz Smart alternator / Inteligentnym ładowaniem.

Jest to układ, który ogranicza prąd ładowania (bez regulacji) do wartości ok max 20A (Uwe >12.2V) i dlatego nadaje się do ładowania mniejszych akumulatorów. Mały akumulator, gdy jest mocno rozładowany potrafi przyjąć duży prąd co powoduje zmniejszenie jego trwałości, a w skrajnych przypadkach do jego uszkodzenia.
W układzie napięcie nie jest regulowane i wynosi ono ostatecznie ok 14,4V.
Jest to napięcie optymalne dla większości akumulatorów.
W specyfikacjach akumulatorów GEL, AGM oraz LifePO4 można znaleźć właśnie takie napięcie ładowania.
Nasze testy wykazały że ładowanie akumulatora LifePO4 do napięcia 14.4V tak samo naładuje akumulator jak i ładowanie końcowe napięciem 14,6V. Dodatkowo nie ma ryzyka przekroczenia napięcia i automatycznego rozłączenia BMS przed pełnym naładowaniem akumulatora.

Ten produkt stosuje się w przypadku:

Akumulator ma niedużą pojemność,
Alternator nie ma dużej wydajności (zabezpiecza przed przeciążeniem),
Chcemy ograniczyć prąd ładowania akumulatora oraz nie przekroczyć napięcia ładowania (14,4V) w celu wydłużenia żywotności akumulatora,
W pojazdach z systemem Start-Stop,
Pojazd posiada inteligentne ładowanie.

Jak się włącza układ MR20?

Moduł MR20 na stałe podłączony do akumulatora rozruchowego i dodatkowego jest uruchamiany poprzez podanie sygnału na złącze CTRL.
Podaje się tam napięcie z akumulatora rozruchowego (PLUS).
Sygnał włączający ładowanie może być podany przez dodatkowy przełącznik, "plus po stacyjce" lub np. z gniazda zapalniczki.

Ważna funkcjonalność

Pierwsza funkcjonalność to ograniczenie prądu ładowania.
W pojazdach z systemem start-stop podczas jazdy miejskiej, gdy zatrzymany zostanie pojazd i silnik zgaśnie alternator nie dostarcza energii do akumulatora rozruchowego jak i do wyposażenia elektrycznego samochodu.

Jednak ciągle mamy "włączoną" stacyjkę czy chociażby jest napięcie w gnieździe zapalniczki.

W takiej sytuacji moduł MR ciągle pracuje (podane napięcie na złącze CTRL), jednak przy wyłączonym silniku, ale włączonej stacyjce napięcie na akumulatorze rozruchowym naturalnie obniża się.

W zależności od włączonych odbiorników napięcie może dość szybko osiągnąć wartość 12V a nawet mniej.

Dochodzimy do ważnej funkcji modułu MR, wystarczy, że napięcie w takich okolicznościach obniży się poniżej 12.3V to układ rozpocznie ograniczać prąd ładowania akumulatora dodatkowego do kilku A, a w przypadku obniżenia znacznie napięcia poniżej 11.7V do kilkuset mA.
Po osiągnięciu napięcia poniżej 11.5V moduł całkowicie przerywa ładowanie pobierając jedynie prąd na własne potrzeby (poniżej 0.03A)

Taka funkcjonalność nie tylko oszczędza akumulator rozruchowy podczas aktywnego systemu Start-Stop, ale też zapobiega przed szybkim rozładowaniem akumulatora głównego w przypadku, gdy stacyjka jest tylko włączona, a silnik nie pracował.

Druga funkcjonalność to opóźniony start ładowania
Uruchomienie silnika (przekręcenie stacyjki, włączenie MR - podanie sygnału na złącze CTRL) nie rozpocznie od razu ładowania dodatkowego akumulatora.

Moduł MR odczekuje 10 sekund i dopiero rozpoczyna ładowanie.
Taka funkcja modułu zapobiega sytuacji, gdy po przekręceniu kluczyka na pozycję zapłon (lub naciśnięcie przycisku Start silnika) następuje najpierw nagrzewanie się świec żarowych (w silniku diesla co trwa kilka sekund) i od razu ładowanie co znacznie by obciążyło akumulator rozruchowy. Ważna funkcja przydatna głównie w zimę.

Trzecia funkcjonalność to niski prąd jałowy
Gdy moduł jest wyłączony (brak sygnału na złączu CTRL) moduł pobiera z akumulatora ruchowego prąd o wartości około 0,005A.

Czwarta funkcjonalność to miękki start i miękkie kończenie ładowania
Włączenie ładowania powoduje krótki miękki start ładowania (trwa on ok 2 sekund), prąd ładowania rośnie do maksymalnej wartości 20A.

Gdy napięcie akumulatora osiągnie wartość powyżej 14V układ zacznie ograniczać prąd ładowania w celu obniżenia gazowania/nagrzewania akumulatora (zwiększenie żywotności).
Ładowanie trwa do momentu osiągnięcia napięcia ok 14.4V i obniżenia pobierania prądu poniżej 1.5A
W tym momencie ładowanie zostaje przerwane do momentu, gdy napięcie na akumulatorze dodatkowym osiągnie wartość poniżej 13V - wtedy rozpocznie się ponowne ładowanie.
Ta sytuacja nie występuje, gdy zostanie uruchomiony samochód, wtedy ładowanie rozpocznie się bez względu na to jakie jest napięcie na akumulatorze dodatkowym.

Więcej informacji znajdą Państwo na blogu eksperckim (poprzednie modele MR12 i MR25)
Opis modułu regulującego ładowanie MR

Moduły MR3, MR5, MR8 są niedostępne.

Moduł regulujący MR-20 to prostownik, która posiada 3 etapowy proces ładowania akumulatora.

Moduł możemy zastosować do ładowania akumulatorów AGM, GEL, z płynnym elektrolitem oraz akumulatorów LiFePO4*.
Ostateczne napięcie ładowania 14.4V jest napięciem dość uniwersalnym i optymalnym dla większości akumulatorów pracujących cyklicznie.
Cyklicznie to znaczy ładowanie i rozładowanie nawet codzienne lub co kilka dni.
Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR działa tylko podczas jazdy jak jest sterowany przez stacyjkę.

*-Wymagany układ BMS, który nadzoruje proces ładowania i umożliwia ładowanie akumulatora w temperaturach poniżej 0°C.

Układ może zastąpić inne układy np Orion Smart czy Renogy.

Razem z układem MR można zastosować również układ ładowania z paneli fotowoltaicznych poprzez regulator MPPT. Układ może pracować jednocześnie i prądy ładowania będą się sumować. Dla przykładu M20, prąd 20A + panel np 6A. Daje to nam razem 26A ładowania akumulatora. Ważne, aby napięcie z regulatora PV było niższe niż 15V.

Należy pamiętać, że układ służy do uzupełniania energii w akumulatorach dodatkowych i nie służy on do dokładnego, solidnego naładowania, które można przeprowadzić tylko lokalnie przez odpowiedni czas i bez obciążenia podłączanego akumulatora.
Ze względu na charakterystykę pracy (jazdy) samochodu, która czasem trwa kilkanaście minut lub kilka godzin, a rozładowanie akumulatora trwa znacznie dłużej może zajść potrzeba doładowania akumulatora przez dłuższy czas za pomocą ładowarki sieciowej.
Pamiętaj o tym w szczególności, gdy wykorzystujesz akumulatory AGM/GEL/Wet.

Zaprojektowano i wyprodukowano w Polsce.

Dane techniczne
Napięcie pracy:

10-15.5V
Napięcie końcowe ładowania:
14.4V ± 0.2V
Prąd końcowy ładowania:
1.8A
Wznowienie ładowania:
13V
Maksymalny prąd ładowania ok

20A Uwe >12V temp wew 25°C

Maksymalny prąd pobierany z akumulatora rozruchowego (podczas pracy silnika - ładowanie)

do 25A

Prąd jałowy (brak ładowania, wyłączony)

0.005A

Tolerancja napięcia wyjściowego (przy obciążeniu poniżej 2A i napięciu nominalnym >12V):
± 2%

Maksymalna wartość bezpiecznika (dodatkowe, gdy długie przewody)

40A (Wejście)
30A (Wyjście)

Zalecana minimalna pojemność akumulatora dodatkowego:

60Ah (LiFePO4)
80Ah (AGM,WET)
100Ah (GEL)

Zalecana maksymalna pojemność akumulatora dodatkowego:

200Ah
Rodzaj akumulatora:

samochodowe (z płynnym elektrolitem),
żelowe,
AGM,
trakcyjne,
LiFePo4 (z BMS)*
Wymiary:

Wys. 48mm
Szer. 145mm
Dł. 80mm

Temperatura pracy

-20°C - 40°C

Chłodzenie:
Aktywne (wentylator)

Zabezpieczenia
Temperaturowe,
Zwarciowe,
Przed zbyt niskim napięciem akumulatora rozruchowego (ograniczenie prądu lub brak ładowania),
Przed zbyt wysokim napięciem na wyjściu

Sygnalizacja
Wewnętrzny LED

Stan Nowy
Model MR20
Marka TECHTRON
Natężenie maksymalne 20.00 A
EAN (GTIN) 5905204691137
Stan opakowania oryginalne
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: 46ba5035-c345-47e3-b6da-9b082b7d0dd7

Podobne wyszukiwania