O przedmiocie

Flakony ekstraktow perfum Nina Ricci L'air du temps. Wszystko vintage, z roznym stazem, wiekszosc epoka pre-barcode. Pojemnosci 7.5 ml, lub 10 ml lub 23 ml. Ukazana cena za jeden flakon 7.5 ml czystych perfum. O inne pojemnosci mozna pytac na podany adres do korespondencji.

To jedne z najslynniejszych perfum wszechczasow i najlepiej sprzedajacych sie perfum ostatniego stulecia. Uchodza za  klasyczne, eleganckie, dystyngowane. Perfum nosi w sobie klasyczne parametry francuskich perfum: umiar, dyskrecje, powsciagliwosc, dystynkcje, harmonie. Popatrzcie na twarz zony i muzy jego wielu perfum Marcela Ro///ch/as. Albo na ikone francuskiego haute couture catherine Denevue, muze Y///S/L. Albo na Fanny Ardant czy tez Carole Bouquet. Popatrzcie na sama Madam Ch///an///el, jak ona siedzi, chodzi, zachowuje sie. Tam nic nie mozna dodac, ani nic ujac. To sie nazywa we francuskim  dyskursie o stylu BCBG. Sprobujcie poprawic Catherine Deneuvue. Nie da sie. Widzielismy kiedys taka oto scenke.  Francuska pisarka Francoise sagan - Gu//erl//ain dedykowal jej i jej powiesci swoje slynne perfumy Chamade -  siedziala w kafejce na Placu Vendome i tlumaczyla co to jest styl. Przechodzily obok rozne kobiety. Ona wyjasniala: "'Ta jest BCBG'', i dalej wyjasniala Sagan, ''Ta tylko wyglada na BCBG, stara sie, ale nie jest BCBG'', ''A ta znowu ma tylko pieniadze, ale nic nie rozumie, nie jest w stanie byc BCBG''. Jak mawiala aforystyczna do bolu oraz tres BCBG Madam Ch///an/el, mode mozna kupic w kazdym butiku, wisi tam na wieszakach, ale stylu ani gustu nie sprzedaja nigdzie.

L'air du temps przykuwa uwage, a jednoczesnie stwarza dystans, rewerencje, wzbudza podziw. Cechuje go umiar, rownowaga, proporcja, klasyka. Nie ma tu zawrotu glowy, upojenia, porywu, jest w nim umiar i kontrola. To perfum dobrze ulozony [ takie kompozycje tworzyl tez stary dom He/rm/es, Ba/lm/ain i Marcel Ro/ch/as]. Jak jedwab albo naszyjnik z perel, L'air du temps jest very prim and proper. Mozna by uzywac w dyplomacji, dozuje siebie skapo, intryguje, ale nie zajmuje calej przestrzeni i nie obezwladnia. Zjednuje sobie ludzi, chce sie do niego zblizyc, wejsc w jego krag, bron boze sie od niego nie ucieka. Jest clingy, blisko osoby, ma sillage powsciagliwy, intryguje tym, ze chcialoby sie go wiecej, ale on na wiecej nie pozwala. I wiecej nie da. To tez cecha, paradoksalna, wielkich francuskich perfum. Wezcie takie Opium Y/SL, Opium to jeden z gigantow perfum zachodu, wydziela siebie tak skapo, ze nie mozna tego wrecz wytrzymac, a kto go nabyl, ma zawsze wrazenie, ze nabyl cos bardzo slabego, znikomego, choc zaplacil za to fortune, nabyl tylko niedosyt, udreke. Chcialoby sie zeby bylo tak glosno jak w amerykanskich perfumach estee la/ud/er, ralph la/ur/en, liz ta/yl/or, giorgio be/ve/rly, elizabeth ar/de/n, donna ka/ran, C/K, he/rre/ra czy tom fo/rd. A nie jest i nigdy nie bedzie. Trzeba sie tylko meczyc, kto chce zakosztowac Opium by Y/S/L. I moze na tym wlasnie to polega? Ze dostaje tylko ever=perpetuating niedosyt?

Poza tym L'air du temps jest bardzo czysty, klinicznie czysty, higieniczny, mozna by go umieszczac w gabinetach stomatologicznych [ gozdzik, jego dominanta, jest w koncu skladnikiem wiekszosci preparatow dentystycznych i aromatem wszystkich gabinetow stomatologicznych ], i to tez unikalna cecha tych wielkich perfum, ich krystaliczna czytosc [ jednak czystosc ta nie ma nic wspolnego z grupa tzw perfum akwatycznych przelomu millenium, nic a nic, czystosc L'air du temps to cos unikalnego, czego nie dalo sie powielac tak jak powielalo sie natychmiast rozpoznawalna millenialna akwatycznosc w calej rodzinie tamtych perfum przelomu tysialecia], ktora wzbudza pelne zaufanie wobec osoby jaka te perfumy na sobie nosi..

Generalnie perfumy domu Nina Ricci to byly z zasady aromaty swieze, mlode, o lekkiej wysublimowanej kokieterii i powabyn flircie, pelne klasy, umiaru, i typowej francuskiej gorsetowej [ umiar, powsciag ] elegancji. Moglaby je nosic kobieta w typie audrey hepburn, pozytywna, aktywna, zawsze mloda bez wzgledu na wiek, blyskotliwa, i jesli kokietuje to jest to kokieteria asensualna, kokieteria inteligentna, czyli atrakcja, przyciagania do osoby, taka jaka wytwarza intelekt i jego ruchliwosc, repertuar intelektu a nie sultry zmyslowosc [ na przyklad legendarna oparta na maksymie blyskotliwosc aktorki danielle darieux, albo mowa samej madame coco cha/ne/l, jak sie jej slucha i ja przy tym oglada, mowa cha/ne/l jest wysoce galanteryjna, ona mowi samymi maksymami, jest tak wysoce wyszukana jak podrecznik retoryki ]. To zreszta nuta wiodoca w perfumach Niny Ricci. U Ricci nie ma ciezkich, pasywnych i very sultry, zmyslowych, opartych na braku kontroli perfum. Tam sa zawsze bardzo inteligentne francuskie kompozycje, oparte na francuskich idealach dezynwoltury, je-ne-se-qua, sophistiquée, lekkosci ''oh la la'' , blyskotliwosci, krotkiej i zwiezlej maksymy, inteligentnej subtelnej afektacji [ tak jakby high comedy of manners De Mussetta, Marivaux czy Beaumarche, albo krotkie, zwiezle jak logika, blyskotliwe jak krysztal i ostre jak szklo maksymy Chamfort wyrazic jezykiem olfaktorycznym; francuzom sie to udaje, francuzi to potrafia]. Te perfumy sa wysoce retoryczne, maja doskonala kompozycje i rownowage, skladnie i dobor slow, sa jak francuska filozofia, ktora niepodzielnie rzadzi kartezjanska maksyma clare et distince. Nic sie tam nie klebi w ciemnosci, nie traci sie ani na chwile kontroli na wladzami umyslu, nie nawoluja one do wystepku, zapomnienia, transu. Taki jest Gu/erl/ain, taki jest He/rm/es, wielki Marcel Ro/ch/as, wielki Ba/lma/in, Wielki Ca/rv/en, nie wspominajac nawet domow D/io/r czy Y/S/L. To wszystko dawna mieszczanska burzuazja, to dla niej tworzy sie te perfumy.

Na pewno te tzw wielkie perfumy wszechczasow nosza w sobie tajemnice. Co takiego jest w nich, ze odniosly tak spektuakularny sukces? Zalozmy do perfumerii wchodzi 1000 bogatych klientek na dzien, w dowolnej stolicy swiata. Stac je na kazde perfumy. A jednak wiekszosc statystycznie bedzie wybierac wlasnie L'air du temps. Dlaczego? To samo na pokladach kosztownych linii lotniczych, w duty free. Przymusu nie ma, do wyboru jest wszystko, forsy pelno, a jednak wybieraja  L'air du temps. Dlaczego? Statystyka nie klamie. Dlaczego? I tak przez kilka dekad. Dlaczego?  No, kto wie? Nikt nie wie. Chcialoby sie wiedziec, zeby sukces ten powtorzyc, ale... Nic nie wiadomo. A jednak to wlasnie one zostaly na zawsze w historii. Ta ich zdolnosc, malenkiej flaszeczki z 7 ml plynu i wolnego wyboru zasobnej klientki, ktora po nie wlasnie siegnie statystycznie najczesciej, ta ich zdolnosc do pokonania wszystkich innych perfum, a konukrencja jest przeciez ogromna i tlok niebywaly, wszyscy sie tak starali i kazdy chcial stanac na szczycie, to na tym polega ich tajemnica. Czemu ten, a nie inny? Nie wiadomo. A jednak to wlasnie ten. A dlaczego? Co w nich tak przyciaga? Dlaczego nie wszystkie inne? Nikt tego nie wie. Takie bylo Cha/n/el 5. Taki byl L'air du Temps wloskiej projektantki ktora stworzyla francuska marke Nina Ricci.

Stworzone w 1948 roku, mialy otwierac nowa epoke, skonczyc z powojenna udreka, patrzec smialo w przyslosc, lapac chwile i odrodzic w sobie nadzieje na lepsze czasy. Perfumy stawialy na nowe pokolenie w jakim widziano odrodzenie swiata z powojennych ruin. Taki byl, klarowny i wyrazisty, polityczny przekaz tych perfum. Symbolizowaly go dwa golebie, wzlatujace w niebo, znaki pokoju i nadzieji [ na pewno nawiazanie do powojennych obrazow i grafik Picassa i jego golebi pokoju], jakie slynny artysta szkla la//liq//ue umiescil na pierwotnym flakonie tych wielkich perfum i ktore do dzis znajduja sie na kartonach perum.''L'air du temps'' to inaczej ''duch czasow'', ''powiew nowego'', ''skupienie na terazniejszosci'' ''uroda chwili'', inaczej dawna maksyma filozoficzna carpe diem.

To zapach kwietno-korzenny, z subtelnie orientalnym dnem. Dominuje w nich kwiat gozdzika, wiec korzenny i swiezy ton, ktory rozwija sie co rusz inaczej na bogatym tle inncyh skladnikow, ktore stopniowo dochodzi do glosu. Dno perfum to nuty orientalne, slodkie i pudrowe, oudowe, sanalwood, cedr, palisander, mech, ambra, pizmo, vetiver.

Ale krolem tych perfum jest gozdzik, I sporo pieknej, swiezej, wytrawnej i rzeskiej rozy.

Top notes are Carnation, Aldehydes, Rose, Neroli, Brazilian Rosewood, Peach and Bergamot;

Middle notes are Carnation, Cloves, Gardenia, Jasmine, Ylang-Ylang, Rose, Violet, Orris Root, Rosemary and Orchid;

Base notes are Spices, iris, Oakmoss, Musk, Sandalwood, Benzoin, Amber, Vetiver and Cedar

Na cene mozna lekko wplynac.

Stan Ze śladami użytkowania
Marka Nina Ricci
Grupa zapachowa kwiatowa
Pojemność opakowania 7.50 ml
EAN (GTIN) 3137370207108
Waga 0 g
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: 114bb8bd-cc27-47f1-ba48-5a2fc51c1d88

Podobne wyszukiwania

Wody toaletowe Warszawa  
(528)
Wody toaletowe Kielce  
(137)
Wody toaletowe Siedlce  
(99)
Wody toaletowe Gliwice  
(48)
Wody toaletowe Gdańsk  
(48)
Wody toaletowe Ostrowiec Świętokrzyski  
(44)
Wody toaletowe Lublin  
(43)
Wody toaletowe Rzgów  
(28)
Wody toaletowe Pyskowice  
(27)
Wody toaletowe Rzeszów  
(26)
Wody toaletowe Stryszawa  
(26)
Wody toaletowe Sosnowiec  
(26)
Wody toaletowe Bydgoszcz  
(26)
Wody toaletowe Racibórz  
(25)
Wody toaletowe Częstochowa  
(24)
Wody toaletowe Skierniewice  
(24)
Wody toaletowe Chełm  
(23)
Wody toaletowe Szebnie  
(23)
Wody toaletowe Szczecin  
(22)
Wody toaletowe Grudziądz  
(22)
Wody toaletowe Radom  
(21)
Wody toaletowe Rąbień  
(21)
Wody toaletowe Juszkowo  
(19)
Wody toaletowe Przeworsk  
(18)
Wody toaletowe Zgierz  
(18)
Wody toaletowe Stawiguda  
(17)
Wody toaletowe Ożary Wielkie  
(17)
Wody toaletowe Świnoujście  
(15)
Wody toaletowe Gdynia  
(15)
Wody toaletowe Lubsko  
(15)
Wody toaletowe Kraśnik  
(15)
Wody toaletowe Ząbkowice Śląskie  
(14)
Wody toaletowe Głogów  
(14)
Wody toaletowe Olszewnica Stara  
(13)
Wody toaletowe Bielsko-Biała  
(13)
Wody toaletowe Tarnowskie Góry  
(13)
Wody toaletowe Będzin  
(13)
Wody toaletowe Dzierżoniów  
(12)
Wody toaletowe Elbląg  
(12)
Wody toaletowe Kowary  
(12)
Wody toaletowe Chorzów  
(12)
Wody toaletowe Starogard Gdański  
(11)
Wody toaletowe Zamość  
(10)
Wody toaletowe Mikołajki  
(10)
Wody toaletowe Radzyny  
(10)
Wody toaletowe Konin  
(10)
Wody toaletowe Morąg  
(10)
Wody toaletowe Krasnosielc  
(9)
Wody toaletowe Słupsk  
(9)
Wody toaletowe Lubomierz  
(9)
Wody toaletowe Kalisz  
(9)
Wody toaletowe Krosno  
(9)
Wody toaletowe Tarnów  
(8)
Wody toaletowe Jelenia Góra  
(8)
Wody toaletowe Brzeg  
(7)
Wody toaletowe Suchy Las  
(7)
Wody toaletowe Brusy  
(7)
Wody toaletowe Opole  
(7)
Wody toaletowe Piaseczno  
(7)
Wody toaletowe Karłowice Wielkie  
(7)
Wody toaletowe Mysłowice  
(7)
Wody toaletowe Wałbrzych  
(6)
Wody toaletowe Kaniów  
(6)
Wody toaletowe Włocławek  
(6)
Wody toaletowe Krosno  
(6)
Wody toaletowe Kłobuck  
(6)
Wody toaletowe Jarocin  
(6)
Wody toaletowe Tarnowo Podgórne  
(6)
Wody toaletowe Pułtusk  
(6)
Wody toaletowe Gorzów Wielkopolski  
(6)
Wody toaletowe Sieradz  
(5)
Wody toaletowe Dobra  
(5)
Wody toaletowe Legnica  
(5)
Wody toaletowe Tczew  
(5)
Wody toaletowe Nisko  
(5)
Wody toaletowe Kozy  
(5)
Wody toaletowe Zawiercie  
(5)
Wody toaletowe Wymysłów  
(5)
Wody toaletowe Kluczbork  
(5)
Wody toaletowe Lesznowola  
(5)
Wody toaletowe Zelów  
(5)
Wody toaletowe Pabianice  
(5)
Wody toaletowe Zduńska Wola  
(4)
Wody toaletowe Zbąszyń  
(4)
Wody toaletowe Gogołów  
(4)
Wody toaletowe Pruszków  
(4)
Wody toaletowe Glina  
(4)
Wody toaletowe Włodawa  
(4)
Wody toaletowe Karzcino  
(4)
Wody toaletowe Siemianowice Śląskie  
(4)
Wody toaletowe Biała Podlaska  
(4)
Wody toaletowe Grójec  
(4)
Wody toaletowe Ostrów Wielkopolski  
(4)
Wody toaletowe Jaworzno  
(4)
Wody toaletowe Brzeziny  
(4)
Wody toaletowe Dopiewiec  
(4)