Przedmiotem sprzedaży jest zestaw dziewięciu dużych oryginalnych fotosów kinowych z filmu SMUGA CIENIA w reż. ANDRZEJA WAJDY.
Fotosy z epoki, stan bardzo dobry. Z uwagi jednak na wielkość i wiek fotosów możliwe są minimalne uszkodzenia krawędzi .
rozm.ok. 30 X 24 cm
Ze względu na wiek i wielkość fotografii możliwe są niewielkie otarcia krawędzi.
Na fotosach MAREK KONDRAT i zachwycająca- zwłaszcza pod pełnymi żaglami- REGINA MARIS.
Na stronie A i S ARMATOR I SKIPER zamieszczona została niezwykle ciekawa historia statku. Cytuję frgm:
„Dla potrzeb filmu wynajęto i sprowadzono z Southampton na Morze Czarne barkentynę „Regina Maris”.
Statek został zbudowany w 1908 roku w duńskim Svendborgu, jako drewniany, trzymasztowy szkuner marslowy. Pod nazwą „Regina” został przeznaczony do handlu rybami między Islandią, a portami bałtyckimi. Budowniczym była założona w 1867 roku przez Jørgena Ring-Andersena, J. Ring-Andersen Skibsværft w Svendborgu, na Duńskim Morzu Południowym
„Regina” miała 48 m długości, 6,90 m szerokości i 2, 80 m zanurzenia, wyporność około 280, ton. Napęd główny stanowiło 11 żagli o powierzchni ok. 720 m2. Silnik pomocniczy miał moc około 350 KM.
W lutym 1920 roku odnotowano akcję ratowniczą, „Regina” została opuszczona przez norweską załogę, zapewne w sztormie, porzucona została odholowana przez holenderski trawler do Ijmuiden.
W 1962 roku statek został sprzedany i, nadal pod norweską banderą, przebudowany na jacht. Otrzymał wtedy ożaglowanie barkentyny, w której to postaci znamy go z filmu. Dwukrotnie zmieniał banderę: najpierw na brytyjską, a potem amerykańską. Pod nazwą „Regina Maris” uczestniczył w wielu produkcjach filmowych i telewizyjnych, dwa razy opłynął Ziemię. Podobno był pierwszym od 60 lat drewnianym żaglowcem, który dwukrotnie pokonał Horn. Wtedy też odnotowano kolejny wypadek u wybrzeży australijskich, jednak armator zdołał „Królową” uratować. „Regina Maris” służyła jako jacht wycieczkowy, potem jako statek szkolny, a od 1975 roku (po nakręceniu „Smugi Cienia”) jako statek badający populację wielorybów.
W latach 80 stan żaglowca pogarszał się, ostatecznie w 1985 roku „Regina Maris” została ustawiono jako „atrakcja miejska” przy molo w Bostonie. Uszkodzona przez huragan 1991 zatonęła w porcie. Rozpoczęła się wtedy społeczna akcja ratowania „Reginy Maris”, okazało się to jednak niemożliwe: stowarzyszenie miłośników nie było w stanie zgromadzić niezbędnych funduszy. Po roku 1998 „Regina Maris, została osadzona na plaży w miejscowości Glen Cowe. Tam została m. in. podpalona, a kryzys gospodarczy po ataku z 11 września 2001 oznaczał ostateczny koniec nadziei na odbudowę. Spore fragmenty statku zachowano przy miejskim bulwarze w Glen Cowe.
WYPRZEDAŻ DOMOWEJ KOLEKCJI.
ZACHĘCAM DO ZAKUPU !!
Koniecznie zajrzyjcie Państwo na inne nasze aukcje,może znajdziecie na nich coś interesującego dla siebie :-) !!!