O przedmiocie

Social media sharing a zachowania finansowe gospodarstw domowych
AUTOR: IWONA LUPA-WÓJCIK

Rok wydania: 2021
Liczba stron: 166
ISBN: 978-83-66445-20-8

Z tej książki dowiesz się:

- czym jest ekonomia współdzielenia i dlaczego “sharing” to “new buying”,
- w jaki sposób media społecznościowe stały się katalizatorem sharing economy,
- kto dzieli się w mediach społecznościowych, czym i dlaczego,
- kto nie chce się dzielić w social media i jaki jest tego powód,
- jakie są postawy użytkowników mediów społecznościowych względem social media sharing.

O książce:

Celem książki jest określenie specyfiki social media sharing jako form transakcji realizowanych przez gospodarstwa domowe i wskazanie zależności między zachowaniami finansowymi tych gospodarstw a ich uczestnictwem w tego rodzaju transakcjach.


---> Pobierz spis treści:
https://www.smpodlupa.pl/wp-content/uploads/2021/09/Social-media-sharing-spis-tresci.pdf

Dla kogo jest ta książka?
Książka skierowana jest do członków różnych organizacji: biznesowych, samorządowych, pozarządowych, finansowych, kulturowych, naukowych, politycznych, jak też do gospodarstw domowych. Badania przeprowadzone na potrzeby tej książki mają bardzo ważny wymiar społeczny i ekonomiczny ze względu na aktualność problematyki, niezwykle dynamiczny rozwój i potencjał mediów społecznościowych jako katalizatorów ekonomii współdzielenia, jak też swego rodzaju pewną nieprzewidywalność i ryzyko, jakie to za sobą niesie. Na ten temat wciąż jest niewiele badań, a te, które są, wymagają nieustannej aktualizacji i zgłębienia poruszanych w nich problemów.

Książka przeszła pozytywne recenzje naukowe, co oznacza, iż jest doskonałym źródłem rzetelnej wiedzy. Pisana jest prostym językiem, zrozumiałym dla każdego.


****
Przeczytaj recenzje:
(…) Monografia istotnie wzbogaca polski rynek literatury ekonomicznej. Oprócz walorów naukowych ma ona również duże znaczenie dla praktyki gospodarczej, a szczególnie dla sektora handlowego i finansowego. Wielce przydatna będzie także w dydaktyce przedmiotów handlowych oraz finansowych i to na wszystkich szczeblach edukacji ekonomicznej.

Prof. dr hab. Czesław Bywalec


*****
Autorka szczegółowo charakteryzuje zagadnienia związane z zachowaniami finansowymi gospodarstw domowych, a następnie przechodzi do charakterystyki social media sharing (ekonomia współdzielenia w wąskim ujęciu), by w końcowej części pracy zaprezentować wyniki badań empirycznych łączących zachowania finansowe z „social media sharing”.

dr hab. Anna Sączewska-Piotrowska, prof. UE

Spis treści

Wstęp................................................................................................ 7
Rozdział I. Zachowania finansowe gospodarstw domowych
i przeobrażenia w ich konsumpcji ......................................................... 11
1.1. Istota, podział i funkcje gospodarstw domowych......................................... 11
1.2. Potrzeby finansowe gospodarstw domowych............................................. 19
1.2.1. Potrzeby finansowe na tle innych potrzeb gospodarstw domowych............ 19
1.2.2. Kategorie potrzeb finansowych...................................................... 20
1.3. Podstawowe kategorie finansów gospodarstw domowych.............................. 23
1.3.1. Dochody gospodarstw domowych w Polsce ........................................ 23
1.3.2. Wydatki gospodarstw domowych w Polsce ........................................ 26
1.3.3. Budżet gospodarstw domowych w Polsce .......................................... 28
1.3.4. Oszczędności gospodarstw domowych w Polsce .................................. 32
1.3.5. Zadłużenie gospodarstw domowych w Polsce ..................................... 35
1.4. Zachowania finansowe gospodarstw domowych i ich hierarchia ...................... 38
1.5. Patologie w zachowaniach finansowych gospodarstw domowych ..................... 46
1.6. Przeobrażenia w konsumpcji gospodarstw domowych.................................. 51
1.6.1. Rozwój konsumpcji.................................................................... 51
1.6.2. Konsumeryzm i społeczeństwo konsumpcyjne.................................... 55
1.6.3. Nowoczesna konsumpcja prawdziwa ............................................... 56
Rozdział II. Social media sharing, czyli o ekonomii współdzielenia
w mediach społecznościowych............................................................. 69
2.1. Wprowadzenie do koncepcji sharing economy ............................................ 69
2.1.1. Rozwój ekonomii współdzielenia .................................................... 69
2.1.2. Społeczno-ekonomiczne aspekty sharing economy ................................ 72
2.1.3. Istota i cechy ekonomii współdzielenia ............................................. 76
2.2. Gospodarstwa domowe jako podmioty ekonomii współdzielenia i ich motywy ..... 79
2.3. Obszary ekonomii współdzielenia.......................................................... 82
2.4. Charakterystyka inicjatyw ekonomii współdzielenia na przykładzie
transportu i zakwaterowania ............................................................... 87
2.5. Media społecznościowe jako katalizator ekonomii współdzielenia .................... 91
2.5.1. Pojęcie i rodzaje mediów społecznościowych ...................................... 91
2.5.2. Specyfika mediów społecznościowych jako platform do współdzielenia....... 93
2.5.3. Komunikacja w mediach społecznościowych ...................................... 95
2.5.4. Model relacji ekonomicznych w mediach społecznościowych .................. 97
2.5.5. Grupy na Facebooku i ich wpływ na decyzje konsumenckie ................... 102
2.6. Charakterystyka social media sharing .................................................... 104
Rozdział III. Zachowania finansowe gospodarstw domowych
jako determinanta social media sharing w świetle badań ankietowych............. 109
3.1. Metodyka badań ............................................................................ 109
3.1.1. Cel badań i metoda badawcza ...................................................... 109
3.1.2. Informacje o respondentach ........................................................ 112
3.1.3. Charakterystyka badanych gospodarstwach domowych ........................ 114
3.2. Typy gospodarstw domowych uczestniczących w social media sharing............... 116
3.3. Formy i motywy uczestniczenia gospodarstw domowych w social media sharing . . 120
3.4. Powody nieuczestniczenia w social media sharing przez respondentów..............129
3.5. Postawy gospodarstw domowych względem sharing economy......................... 135
Zakończenie ...................................................................................... 147
Bibliografia........................................................................................ 153
Spis tabel .......................................................................................... 158
Spis rysunków .................................................................................... 159
Aneks .............................................................................................. 161

Stan Nowy
Tytuł Social media sharing a zachowania finansowe gospodarstw domowych
ISBN 978-83-66445-2
Inne ogłoszenia sprzedającego
Zobacz wszystkie
Chcesz kupić więcej z jedną dostawą? Wybierz KUP TERAZ i w kolejnym kroku dodasz więcej przedmiotów od tego sprzedającego.

Inne ogłoszenia sprzedającego

Chcesz kupić więcej z jedną dostawą?
Wybierz kup teraz i w kolejnym kroku dodasz więcej przedmiotów od tego sprzedającego.
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: 5e11c5f7-0fa7-484a-8b8b-55ff090135e2

Podobne wyszukiwania

Biznes, ekonomia, finanse Warszawa  
(460)
Biznes, ekonomia, finanse Kraków  
(105)
Biznes, ekonomia, finanse Wrocław  
(79)
Biznes, ekonomia, finanse Gdańsk  
(72)
Biznes, ekonomia, finanse Łódź  
(62)
Biznes, ekonomia, finanse Suwałki  
(52)
Biznes, ekonomia, finanse Szczecin  
(34)
Biznes, ekonomia, finanse Katowice  
(33)
Biznes, ekonomia, finanse Piaseczno  
(30)
Biznes, ekonomia, finanse Toruń  
(29)
Biznes, ekonomia, finanse Bydgoszcz  
(24)
Biznes, ekonomia, finanse Lublin  
(23)
Biznes, ekonomia, finanse Białystok  
(23)
Biznes, ekonomia, finanse Gdynia  
(23)
Biznes, ekonomia, finanse Rzeszów  
(21)
Biznes, ekonomia, finanse Olsztyn  
(17)
Biznes, ekonomia, finanse Gliwice  
(16)
Biznes, ekonomia, finanse Rokocin  
(15)
Biznes, ekonomia, finanse Częstochowa  
(14)
Biznes, ekonomia, finanse Zawiercie  
(14)
Biznes, ekonomia, finanse Kielce  
(13)
Biznes, ekonomia, finanse Hajnówka  
(12)
Biznes, ekonomia, finanse Legionowo  
(12)
Biznes, ekonomia, finanse Tarnów  
(12)
Biznes, ekonomia, finanse Płock  
(11)
Biznes, ekonomia, finanse Legnica  
(11)
Biznes, ekonomia, finanse Inowrocław  
(11)
Biznes, ekonomia, finanse Krapkowice  
(10)
Biznes, ekonomia, finanse Chełmno  
(10)
Biznes, ekonomia, finanse Połaniec  
(10)
Biznes, ekonomia, finanse Wieliczka  
(10)
Biznes, ekonomia, finanse Mińsk Mazowiecki  
(10)
Biznes, ekonomia, finanse Radom  
(9)
Biznes, ekonomia, finanse Leszno  
(9)
Biznes, ekonomia, finanse Złotów  
(9)
Biznes, ekonomia, finanse Wola Podłężna  
(9)
Biznes, ekonomia, finanse Kałuszyn  
(9)
Biznes, ekonomia, finanse Chrzanów  
(9)
Biznes, ekonomia, finanse Mysłowice  
(9)
Biznes, ekonomia, finanse Trzebinia  
(8)
Biznes, ekonomia, finanse Bierutów  
(8)
Biznes, ekonomia, finanse Otwock  
(8)
Biznes, ekonomia, finanse Sosnowiec  
(8)
Biznes, ekonomia, finanse Biłgoraj  
(8)
Biznes, ekonomia, finanse Rokiciny-Kolonia  
(8)
Biznes, ekonomia, finanse Malbork  
(8)
Biznes, ekonomia, finanse Siedlce  
(8)
Biznes, ekonomia, finanse Trzebnica  
(8)
Biznes, ekonomia, finanse Lubin  
(7)
Biznes, ekonomia, finanse Ożarów Mazowiecki  
(7)
Biznes, ekonomia, finanse Kalisz  
(7)
Biznes, ekonomia, finanse Ksawerów  
(7)
Biznes, ekonomia, finanse Januszkowice  
(6)
Biznes, ekonomia, finanse Pszczyna  
(6)
Biznes, ekonomia, finanse Strzeszów  
(6)
Biznes, ekonomia, finanse Brzesko  
(6)
Biznes, ekonomia, finanse Bytom  
(6)
Biznes, ekonomia, finanse Jastrzębie-Zdrój  
(6)
Biznes, ekonomia, finanse Włocławek  
(6)
Biznes, ekonomia, finanse Wałbrzych  
(6)
Biznes, ekonomia, finanse Konin  
(6)
Biznes, ekonomia, finanse Biała Podlaska  
(6)
Biznes, ekonomia, finanse Chyszówki  
(6)
Biznes, ekonomia, finanse Jaworzno  
(6)
Biznes, ekonomia, finanse Opole  
(5)
Biznes, ekonomia, finanse Węgrzce Wielkie  
(5)
Biznes, ekonomia, finanse Skierniewice  
(5)
Biznes, ekonomia, finanse Pruszków  
(5)
Biznes, ekonomia, finanse Krosno  
(5)
Biznes, ekonomia, finanse Sulejówek  
(5)
Biznes, ekonomia, finanse Nowe Grocholice  
(5)
Biznes, ekonomia, finanse Marki  
(5)
Biznes, ekonomia, finanse Konstancin-Jeziorna  
(5)
Biznes, ekonomia, finanse Słubice  
(5)
Biznes, ekonomia, finanse Raba Wyżna  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Będzin  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Tymianka  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Piła  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Jarocin  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Piekary Śląskie  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Plewiska  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Skórzewo  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Września  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Sochaczew  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Pruszcz Gdański  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Zabrze  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Grudziądz  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Radwanice  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Pigża  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Ostrzeszów  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Tczew  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Ruda Śląska  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Zalesie Górne  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Szczecinek  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Łańcut  
(4)
Biznes, ekonomia, finanse Ostrołęka  
(4)