O przedmiocie

Wymiary:
długość 9.10 m
szerokość 3.14m
zanurzenie 1.5 m
pow. żagli 35 m2

Poprzednim właścicielem jachtu był znany globtroter TONY HALIK

Jacht zbudowany w ramach programu ”jacht morski dla Kowalskiego,” w czasach Gierka jako
niskobudżetowy w utrzymaniu, z oznaczeniem typu jako SCORPIUS. Konstruktor Kwiatkowski linie kadłuba oparł na modnej wówczas klasie regatowej „świerć tony".

Po zakupie, kadłub przedłużyłem o ok. 0,8 m dodając rufę retrouse co znacznie poprawiło wartości nautyczne jachtu. Daje to przy średnich wiatrach prędkość ok. 5 – 5.5 kn i dobre zachowanie na fali.
Jacht jest zarejestrowany w Izbie Morskiej w Szczecinie i ma Certyfikat Okrętowy ROS 1437
Rok produkcji 1979 Generalny remont/przegląd 1999r. pod nadzorem PRS.
Jacht stoi w Narodowym Centrum Żeglarstwa w Górkach Zachodnich gdzie mam umowę rezydenta.
Fajny jacht do żeglugi w 2-3 osoby, czuły na wiatr, poręczny.
Jestem 70+, niestety zdrowia na żeglowanie brakuje i z żalem muszę się go pozbyć.

KADŁUB
Laminat GRP
W dnie położone 3 warstwy kevlaru (na zewnątrz jako zabezpieczenie przed przebiciem przez
przeszkody w wodzie (np. kontener, pień drzewa))
Kadłub wydłużony o ok. 0,8 m co znacznie poprawiło własności nautyczne do długości 9,15 m.
Pokład pokryty teakiem, rokrocznie olejowanym dwa razy w sezonie.
W 2016 roku usunięto antyfuling i kolejny raz zabezpieczono laminat gruntem zapobiegającym
osmozie. Rokroczne malowanie antyfulingiem
SILNIK.
W 1999 roku wymieniłem silnik na nowy. Poprzednio był Volvo Penta mocy 5,5 KM a obecnie jest Volvo Penta MD 2020 o mocy 20 KM z S-Drive napędzający trzyłopatową składaną śrubę napędową.
W 2018 r. zrobiłem przegląd S-Driva z wymianą uszczelek, wymieniłem rurę wydechową i gumową
membranę przejścia S- Driva przez dno łodzi (ważne!). Nie było potrzeby przeglądać silnika bo ma ok. 1200 mtg. i jest w dobrym stanie. Zbiornik paliwa 80 L. Dodatkowy filtr paliwa z odstojnikiem wody i zanieczyszczeń oraz dodatkowy filtr zaburtowej wody chłodzącej.

TAKIELUNEK/ZAGLE

Maszt duralowy (Ian Proctor)
Olinowanie stałe – Kwasówka, olinowanie ruchome – Dynema, szoty – poliester
Kabestany – Andersen, bloczki, wózki – Lewmar
Kilka kompletów żagli – pełen zestaw, dwa lata temu przeszyto grota i genuę.
Genua rolowana na rolerze, grot nawijany na bom (korbą) lub refowany tradycyjne na refbanty
Mocowanie want do pokładu wzmocnione przelotowo do konstrukcji wewnątrz kadłuba

INSTALACJE

Elektryczna – sprawna, zabudowana tablica rozdzielcza z prostownikiem i pomiarem naładowania akumulatorów. Jedyne co trzeba zrobić to naprawić przejście elektryczne kabli przy pięcie masztu.
Izolacje się rozsypały z powodu operacji słonecznej (starość), pozwoli to na uruchomienie lampy trójsektorowej na topie masztu, anteny radiostacji, wskaźnika wiatrowego, oświetlenia pokładu.
Trzeba zamontować radiostację w miejsce starej która utraciła homologację – nowa jest na jachcie
Jacht poza latarnią trójsektorową masztową ma drugie światła nawigacyjne ma koszu dziobowym i
rufowym.
Jacht ma dwa akumulatory, rozruchowy w kokpicie (wymieniony na nowy w 2021 roku) i nawigacyjny w forpiku pod koją. Przy silniku jest zamontowany układ który w czasie pracy silnika ładuje ten mniej naładowany akumulator.
Na nadbudówce jest zamontowane małe ogniwo słoneczne, świetna sprawa bo w czasie dłuższego
postoju nie pozwala na rozładowanie akumulatorów

Wodna – odłączona, w forpiku jest elastyczny zbiornik na wodę połączony z umywalką w forpiku i kranem w pentrze. Ponieważ pływaliśmy po Bałtyku żeglugą kabotażową z noclegami w marinach to uznaliśmy że jest bez sensu pobieranie wody ze zbiornika gdy można w portach kupować wodę stołową w 5 litrowych pojemnikach według potrzeb.

Gazowa – sprawna, nie używana. Kuchenka wymieniona w ramach przeglądu ale, nie gotowaliśmy a więc odłączyłem ją. Nasz tryb żeglugi to: rano kawa z czajnika elektrycznego a popołudniu po przypłynięciu do portu wizyta w pobliskiej knajpie.
Sanitarna – toaleta chemiczna Porta Potti
Nawigacyjne
Dwa kompasy: sterowy Plastimo, zasadniczy Plath
Radar Koden 30
GPS Garmin 210 (stara generacja, warto wymienić)
Echosonda NASA z wskaźnikiem w kokpicie i druga echosonda Seafarer w kabinie
Log NASA
Wskaźnik wiatrowy NASA (trzeba poprawić przejścia kablowe w stopie masztu)
Autopilot Autoheln 2000
Tratwa ratunkowa Eurovinyl (bez atestu)
Inne
Czyli inne szpeje: kable, liny, kubki, wiadra, czajniki, odbijacze i mnóstwo rzeczy potrzebnych i zbędnych

Przyczepa podłodziowa
Staruszka, sprawna, służy jako łoże na czas postoju zimowego. Jeśli by miała by jeździć po drogach publicznych, wymaga przeglądu i poprawy instalacji elektrycznej

Stan Ze śladami użytkowania
Zgłoś naruszenie zasad
Oferta: 53ec8e3e-f118-4ab5-b0cc-1c50b753080d

Podobne wyszukiwania