Szukasz

automaty w H (2004-2014)

6 ogłoszeń

Opel Astra H (2004-2014) to niezawodny kompakt, który wyróżnia się zarówno eleganckim designem, jak i różnorodnymi wariantami, obejmującymi ekonomiczne wersje dieselowe, dynamiczne odmiany OPC oraz praktyczne kombi.

  • Stan przedmiotu: H (2004-2014)
  • Używany

Opel Astra H – tani i ekonomiczny kompakt z rynku wtórnego

Pierwsza Astra zjechała z taśmy montażowej w 1991 roku i od razu stała się hitem sprzedażowym. Egzemplarze z I generacji (oznaczonej literą F) można obecnie rejestrować jako pojazdy zabytkowe. Natomiast „na emeryturę” ciągle nie przechodzi Opel Astra H. To model, który długo dzierżył pałeczkę lidera wśród najlepiej sprzedających się aut niemieckiego koncernu. Był produkowany w latach 2004-2013. Po wprowadzeniu na rynek IV generacji auta (2009 r.), model H nie zniknął, lecz zmienił nazwę na Astra Classic III oraz Family (Opel Astra H kombi).

Opel Astra H jest ceniony przez użytkowników za prostotę i niezawodność. Samochód wyróżnia się wysoką jakością materiałów wykończeniowych i dobrą ergonomią wnętrza.

Opel Astra H GTC hatchback, kombi, sedan i coupe

Opel Astra H już dwa lata po premierze przeszedł pierwszy facelifting. Podobnie jak Zafira ma płytę podłogową Delta – dzieło amerykańskich konstruktorów z General Motors. Duże zmiany zaszły też w wyglądzie samochodu. Designerzy postawili na podkreślenie dynamiki, a nawet wręcz agresywnego, sportowego charakteru kompaktowego pojazdu.

Wersją podstawową był Opel Astra H hatchback. Dużą popularnością cieszył się też Opel Astra H kombi. Auto dłuższe o ponad 30 cm od wersji podstawowej dawało znacznie większą przestrzeń ładunkową (szczególnie po złożeniu tylnych siedzeń). W 2006 roku dołączył do nich sedan. Mniej dostępne, lecz bardzo interesujące są modele TwinTop (2-drzwiowe coupé-cabrio ze sztywnym dachem) oraz Opel Astra H GTC.

Ekonomiczne silniki – znak rozpoznawczy Astry H

Jak przystało na lidera w segmencie aut kompaktowych, Astry H wyróżniały się oszczędnymi jednostkami napędowymi. Podstawowym silnikiem w rodzinie jest benzynowy motor 1.4 o mocy 75 lub 90 KM. Jednostka jest trwała i ekonomiczna, natomiast wykazuje wyraźne niedobory mocy i momentu obrotowego (maksymalnie 125 Nm).

Znacznie większy komfort jazdy zapewniają motory o większych pojemnościach skokowych. Doskonałymi przykładami połączenia mocy i oszczędności są modele Opel Astra H 1.6 benzyna (105 i 115 KM) oraz napędzany silnikiem wysokoprężnym Opel Astra H 1.7 CDTI (konstrukcja japońskiego koncernu Isuzu).

Kierowcy lubiący czuć zapas mocy pod pedałem gazu, chętnie wybierają Astry napędzane jednostkami wysokoprężnymi 1.9 CDTI (w wersji 120 lub 150 KM), pochodzącymi od włoskiego Fiata. Wśród benzyniaków popularnością cieszy się silnik 1.8 o mocy 125 i 140 KM. Jeżeli poszukujesz pojazdu możliwie bezpiecznego dla środowiska, wybierz Astrę z pakietem ecoFLEX. Natomiast najmocniejszą jednostką montowaną w Astrze H jest sportowy (OPC) benzynowy silnik 2.0 z turbodoładowaniem.

Podobne wyszukiwania